Foto op hout

kGG_FOTOOPHOUT_2881

Een tijdje geleden kreeg ik de kans om een product van Fotoophout.nl te testen. Zoiets sla je natuurlijk niet af!
Fotoophout.nl is een dochteronderneming van CanvasCompany en ik was al een tijdje nieuwsgierig naar de uitkomst van het printen op verschillende materialen.

kGG_FOTOOPHOUT_samen

Het bestellen via hun website was een makkie, het ging heel snel en alles was heel duidelijk aangegeven.
(extra pluspuntje is dat je na het uploaden van de foto de richting van de planken kunt kiezen en dat je kunt schuiven met je foto zodat er niet net een naad door een belangrijk onderdeel van je foto loopt; in dit geval bijvoorbeeld de ogen van deze lachende man).

kGG_FOTOOPHOUT_2883

Ik koos voor Vurenhout met whitewash; een extra wit laagje over het hout voordat het bedrukt wordt waardoor nerven minder zichtbaar zijn en kleuren beter uitkomen.

kGG_Fotoophout_2892

Ik ben erg tevreden over het resultaat. Ik was bang voor onscherpte, wat geheel niet het geval blijkt.
De foto is in zwart/wit maar door het hout krijgt het wel een iets gelige kleur, iets dat ik in dit geval wel mooi uit vind komen maar wellicht iets is waar je rekening mee moet houden.

Fotoophout.nl

Over Gerben Grotenhuis

Freelance photographer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

