Saal Digital Review fotoboek

Laatst mocht ik een fotoboek van Saal Digital testen. Ik zat op dat moment met mijn bakkes in Spanje, maar gelukkig hadden zij daar geen problemen mee en kon het pakket dus gewoon naar het gekke zuiden gestuurd worden.

GG_7282

Zelf je boek ontwerpen

Het eerste wat mij opviel was dat de communicatie heel goed verliep en toen ik nog even geen tijd had om aan het boek te beginnen boden zij aan te helpen met de software. Dit was uiteindelijk niet nodig, maar wel een heel vriendelijk gebaar 🙂
De software was namelijk heel makkelijk te gebruiken en ik had het boek binnen no-time gevult. Ik koos ervoor de de gehele Toilet Diaries in 1 x te bundelen. Dus alle 64 foto’s in 1 boek (al had ik maar 28 pagina’s)
Je kunt meerdere projecten opslaan dus ik had een aantal verschillende versies gemaakt om uiteindelijk uit te kiezen. Vervolgens upload je het boek heel makkelijk via de software, betaal je en klaar. Saal Digital is een Duits bedrijf dus je kunt betalen via overschrijving, PayPal of Creditcard.

Ontvangst

Het boek verscheen 3 dagen later; ongelooflijk hoe snel het was. Super!
Goed ingepakt! Het boek zat in plastic, vervolgens in een laagje schuimplastic, en vervolgens goed dik karton eromheen. Dit komt, zelfs voor zo’n eind reizen, onbeschadigd aan; dat was duidelijk.
GG_7271

Kwaliteit van het resultaat

Ik ben zeer verrast door de goede kwaliteit. Vaak komt print er toch anders uit dan het originele digitale bestand, en heel vaak zodra je een fotoboek bestelt lijkt er meer contrast in de foto’s, is er onscherpte en zijn kleuren niet geheel correct.
Dit kan ik zeker niet zeggen van het fotoboek van Saal Digital: De print is nagenoeg exact hetzelfde als het digitale bestand.

GG_7313

Een aantal opvallende puntjes:

  • De harde kaft is prachtig; het voelt tres shique aan
  • Goede kwaliteit print; kleuren en contrast komen overeen met originele foto’s
  • Kwaliteit van de bladzijdes is top! Er word vrij dik stevig papier gebruikt.

Conclusie

 

Mocht je ideën hebben om een fotoboek te laten printen dan kan ik Saal Digital zeker aanraden. Software werkt makkelijk, betaling gaat snel, levering is supersnel, en het fotoboek is van erg hoge kwaliteit.

Bedankt voor mijn fotoboek SAAL!

Over Gerben Grotenhuis

Freelance photographer
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

